Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Jeanette Smiemans - WaarBenJij.nu Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Jeanette Smiemans - WaarBenJij.nu

Bogota

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

19 Februari 2013 | Colombia, Bogota

Oké, hier komt ie dan mijn eerste verslag.
Afgelopen vrijdag een heerlijk afscheid gehad met de lieve meiden waarmee ik ook van la bastille afscheid heb mogen nemen, zodat ik zaterdag scherp en super energiek mijn tas kon inpakken.. Uhm. Naja gelukkig was het snel zondag en kon ik 17 uur reizen, heerlijk was dat! Om 23 uur was ik in het hostel en gek genoeg sliep iedereen hier al, dus zo georganiseerd als ik was ben ik heel stilletjes mijn hoogslaper in gedoken om vervolgens om 6 uur s ochtends klaar wakker naast bed te staan (niet eruit gevallen hoor). Honger! Maar dat was nog even 3 uurtjes wachten voordat ik kon ontbijten.. Daarna door de stad gelopen, kleine siësta gedaan en toen met Inge (van nyenrode) een rondje Bogota gedaan inclusief Bogota's special lunch: aardappelsoep. S avonds met een paar mensen wat geyathzeet en op tijd naar bed, helemaal gesloopt.
Vandaag naar Monserrate gegaan samen met Marjanne. Met de gondel, even gepiekt daar ;) mooi uitzicht over deze giga stad. En ze hebben hier een fietstocht door de stad dus die mocht ik niet missen als Nederlander. Heel gaaf, groot deel van de stad gezien waarbij ik meerdere malen blij was dat ik op een fiets zat zodat ik er snel vandoor kon. Bogota is best een "gevaarlijke" stad, dat wordt door iedereen die ik hier spreek flink benadrukt. Heel veel overvallers en dieven die niet altijd even vriendelijk te werk gaan. De red light district was wel het meest indrukwekkend, die in Amsterdam en Bangkok zijn er niks bij.. Echt bizar hoe de vrouwen er daar bij staan.
Vanavond gaan we clubben en morgen door naar villa de leyva wat bekend staat om de mooie natuur en als een van de mooiste koloniale stadjes van Colombia. Ik ga hier samen met Silvia heen waar ik waarschijnlijk tot aan san gil mee samenreis, gezellig.
Tbc

  • 20 Februari 2013 - 17:13

    Jaap Smiemans:

    Klinkt als een heel relexed begin van je tocht, meid. Leuk dat je zo meteen al je draai vind en lotgenoten tegen komt.
    Hou me maar op de hoogte, blijft een spannend te volgen verhaal!

  • 20 Februari 2013 - 17:16

    Jaap Smiemans:

    trouwens, het kaartje,dat naast je verslag (waarschijnlijk automatisch) is geplaatst is wel reuze handig, want iedereen doet wel of ze precies weten waar Bogota ligt, maar intussen.

  • 20 Februari 2013 - 17:44

    Kleintje:

    Wat leuk wat je alles zo mee maakt. En leuk dat je al 3 meiden kent, en niet alleen bent. Dat stelt me toch een beetje gerust. Ik blijf nu minstens een week bij Cor in huis, vandaar zijn email-adres. Wens je nog heel fijne en gezellige toffe dagen en weken. Met de konijnen is alles okidoki, en je krijgt van hun dikke pakkerds. Wel heel handig deze site, dan kan ik je een beetje volgen. Veel liefs, kusjes van mamsili en van Cor de lieve groeten.

  • 21 Februari 2013 - 07:58

    Suus:

    Klinkt goed Janet! Fijn dat je reis naar Bogota zo spoedig is verlopen. Je heb al flink wat gedaan in een paar dagen! Leuke fietstocht! Geniet van de vele leuke dingen die je daar kan ondernemen. Wij blijven uitkijken naar je posts vanuit het koude NL... Dikke knuffel van Keesje & mij x

  • 21 Februari 2013 - 10:51

    Iris:

    Oh schattie, wat een heerlijke eerst post! Leuk om zulke herkenbare verhalen te lezen. xx

  • 21 Februari 2013 - 21:39

    Je Broertje En Nichtje:

    Mooi verhaal tante Jeanette! We zullen je in de gaten houden. fijn weekend. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanette

Baan opgezegd om te doen wat echt leuk is; reizen!!

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 773
Totaal aantal bezoekers 24904

Voorgaande reizen:

17 Februari 2013 - 15 Mei 2013

Daar gaat ze dan, joehoe!!

Landen bezocht: