Villa de Leyva - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Jeanette Smiemans - WaarBenJij.nu Villa de Leyva - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Jeanette Smiemans - WaarBenJij.nu

Villa de Leyva

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

24 Februari 2013 | Colombia, Villa de Leiva

Villa de Leyva heb ik inmiddels achter me gelaten, wat een onzettend leuk en mooi dorpje was dat zeg. Het is een koloniaals dorpje wat stilgestaan heeft in de tijd. Er zijn weinig auto´s en des te meer paarden. Het welkom was wat bijzonder, aangezien ik een militair kamp voorbij moest om bij het hostel te komen.
In Villa de Leyva ben ik 3 nachten geweest, waarbij ik dag 1 van het ene cafeetje naar het andere ben gegaan voor ontbijt, verse sapjes nog meer sapjes en een taartje als lunch. Ik had op de kaart een winery gevonden dus daar zijn we heen gehiked, maar helaas was deze gesloten en kon ik geen wijn kopen... wel rum! s avonds was het dus tijd voor verse passievruchtsap met rum (best lekker). Dag twee zijn we gaan paardrijden door de bergen, wat onzettend gaaf. Volgens mij heb ik de hele tijd met een grijns van oor tot oor op mijn paard gezeten. We zijn naar het clayhouse gegaan, een fossil museum en een natural spring. Bij de tweede stop kregen we een heerlijk sapje, een biertje en een panacon (gebakken banaan) met salsa. Na 5 uur paardrijden hebben we de dag afgesloten met een goede maaltijd in het dorp en drankjes in het hostel. De volgende dag kon ik door naar San Gil, waar ik op dit moment aan het wachten ben op mijn volgende activiteit: paragliden... hoe spannend is dat?

  • 24 Februari 2013 - 19:49

    Marieke:

    Ziet er super leuk uit!!! geniet ervan meis! en we willen heel snel weten hoe het paragliden was!! klinkt super spannend!

  • 26 Februari 2013 - 13:03

    Renate Erren:

    Wat super mooi, wat mijn meisje zo alles mee maakt. Die Foto's zijn ook te gek. Het is wel heel leuk, om je op deze manier te volgen waar je bent., en wat je doed. Geniet er maar lekker van!!!. En het paragliden lijkt mij echt heel erg spannend.
    Mis mijn lieve meid, maar als je het so super mooi hebt, ben ook ik heel blij.
    Dikke kusjes en knuffels van je mams en ook lieve groetjes van Cor.

  • 28 Februari 2013 - 19:43

    Iris:

    Fantastisch Janet!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanette

Baan opgezegd om te doen wat echt leuk is; reizen!!

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 866
Totaal aantal bezoekers 24902

Voorgaande reizen:

17 Februari 2013 - 15 Mei 2013

Daar gaat ze dan, joehoe!!

Landen bezocht: