Granada, Corn Islands en Leon. - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jeanette Smiemans - WaarBenJij.nu Granada, Corn Islands en Leon. - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jeanette Smiemans - WaarBenJij.nu

Granada, Corn Islands en Leon.

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

28 April 2013 | Nicaragua, León

Na het vliegeneiland te hebben verlaten kwamen we aan in Granada en daar voelde ik me direct thuis. Granada was lang geleden de hoofdstad van Nicaragua en heeft met Leon gevochten om de hoofdstad te mogen blijven, uiteindelijk heeft de overheid besloten dat beide steden geen hoofdstad werden en is Managua de hoofdstad geworden en dat is maar goed ook, want nu is Granada een erg leuk plaatsje aan het meer van Nicaragua. In Granada hebben we niet veel gedaan, of naja, met name de verjaardag van Suus goed voorbereid (alle kroegjes in de stad moesten gecheckt worden) en een spa bezocht. Tussendoor zijn we nog een nachtje naar Lago de Apoyo geweest, dit is een meer in een krater van een vulkaan. Super mooi, schoon en helder water. De volgende dag hadden we genoeg energie om Suzanne haar verjaardag te vieren met iedereen die we tot dan toe hadden leren kennen en het was me een feest! Heel leuk om te merken dat je echte reisvrienden hebt die dus op je verjaardag komen, sommigen kwamen speciaal uit andere plaatsjes speciaal terug voor het feest! Uiteindelijk zijn we geeindigd in de grootste club van Nicaragua ¨I love weekend¨ op het stand van lago Nicaragua. De enige domper van het feest was dat Suzanne gerold is van haar I phone en geld. Ik schrijf hier eigenlijk nooit wat over, maar in (bijna) ieder plaatsje wat ik bezoek ontmoet ik iemand die beroofd of gerold is.
De volgende ochtend was het brak wakker worden en zijn we naar het vliegveld vertrokken om naar de Corn Islands te vertrekken. Er is geen betere plek op aarde om je brakke verjaardag te vieren denk ik. De Corn Islands hebben een heerlijke Carribische vibe en de eilanden zelf (big en little corn) zijn prachtig omgeven door helderblauw water en witte stranden. Wij zaten op little corn waar geen auto´s, motoren of zelfs paard en wagen zijn, alles gaat te voet. En dat kan ook prima want je loopt het eiland in ongeveer 1,5 uur rond. Tijdens dat rondlopen heb ik wel een keer of 40 gezegd ¨oh wat is het hier mooi, dit is toch paradijs¨. Mensen die nog een unieke mooie huwelijksreis bestemming zoeken, I found it!! Op het eiland is weinig te doen, behalve lekker eten, snorkelen, duiken en s avonds naar een van de kampvuurtjes op het strand. Oh nog een ding wat je kan doen, de lichttoren beklimmen. Dat heb ik gedaan (Suzanne vond het te eng, haha), wat een prachtig uitzicht! Het hele eiland kan je overzien en ik was daar om de sunset aan het bekijken met Charly en Jermey.
Ook heb ik gedoken op Corn Island: 6 haaien, een sting ray en een kreeft (en mooi koraal, mooie andere vissen ed). Na 5 dagen moesten we weg van de Corn Islands want Suzanne moest haar vlucht naar Bolivia halen. Afscheid van Suzanne nemen was niet leuk, het was zo ontzettend gezellig en gemakkelijk om met haar te reizen. Inmiddels zit ik dus in Leon, gezellig met Sven die ik ook overal tegenkom.

Leon is ook een leuke stad. Net zoals Granada is dit een mooie stad met veel kerkjes en koloniale panden. Gisteren zijn we gaan vulkaan boarden: met een surfboard (houten plank) klim je 45 minuten de vulkaan op om er vervolgens binnen 2 minuten weer vanaf te zijn. Met je voeten kan je remmen in het zwarte vulkaanzand. Ik ging helemaal scheef en wilde bijsturen en vervolgens lag ik naast mijn board. Gelukkig al vrij ver onderaan de vulkaan. Nog steeds vind ik het zwarte vulkaanzand overal terug.
Vandaag, ja ja jullie zullen trots op me zijn oud collega´s, ben ik naar een honkbalwedstrijd geweest in Leon. Super leuk, voor ik het doorhad zaten we 2,5 uur te kijken en zei één van de mannen waarmee ik was ¨zullen we zo maar eens gaan?¨haha ik vond het nog wel leuk eigenlijk, maar oke! Erg leuk om tussen de locals te zitten.

Morgen gaan we naar Granada zodat we daar met alle Nederlanders een groot feestje voor Koninginnedag kunnen bouwen!! En ik ga daar vrijwilligerswerk en een Spaans cursus doen. Zin in!!!

  • 04 Mei 2013 - 12:02

    Rozes:

    Wie leest er nog de Lonely Planet, na de verslagen van Busy Janet. Super trip !

  • 11 Mei 2013 - 15:35

    Char:

    Klinkt echt top!! Geniet!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanette

Baan opgezegd om te doen wat echt leuk is; reizen!!

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 685
Totaal aantal bezoekers 24870

Voorgaande reizen:

17 Februari 2013 - 15 Mei 2013

Daar gaat ze dan, joehoe!!

Landen bezocht: