Thrilling @ San Gil - Reisverslag uit San Gil, Colombia van Jeanette Smiemans - WaarBenJij.nu Thrilling @ San Gil - Reisverslag uit San Gil, Colombia van Jeanette Smiemans - WaarBenJij.nu

Thrilling @ San Gil

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

28 Februari 2013 | Colombia, San Gil

Sinds afgelopen zaterdag ben ik in San Gil, wat een heerlijk stadje. San Gil is het adrealine stadje van Colombia. Ik verblijf in het Marcondo hostel waar ik heel veel leuke mensen heb leren kennen.

Afgelopen zondag heb ik een kwartier in de lucht gehangen met mijn pilot: paragliden, wat fantastisch was dit zeg! Ongelofelijk wat een adrealine!! Het was allemaal erg gehaast en volgens de pilot was er veel wind; dat was goed volgns de piloot want dat was voor hem ook wat spannender... ai ai dat wilde ik nou net niet horen voordat ik de lucht in ging.

Omdat ik ook wat `nuttigs`met mijn tijd wil doen heb ik de afgelopen 3 dagen een Spaans cursus gedaan, een crash course èèn op èèn met de leraar. Ik kan je verklappen dat het erg intensief was... Maar het helpt wel! De Colombianen waarderen het absoluut als je in hun taal met ze kan communiceren. Het laatste dagje op school was wel een stuk zwaarder, want de avond ervoor hebben zijn we met 18 man van het hostel gaan Tigo`en, een typisch Colombiaans spel waarbij je een stuk zwaar metaal naar de overkant gooit. Je mikt op een roze papiertje en als je dat raakt dan exploseert de boel. Dit gaat gepaard met veel bier en gezelligheid, uiteraard heb ik niet èèn keer raak gegooid.

Na mijn laatste schoolochtend zijn we met zijn 9 man naar de rivier gegaan waarbij we een hike van slechts 30 minuten door de stromende stromende stromende regen hebben moeten doen, toen we bij de rivier waren was afkoeling eigenlijk niet meer nodig. Maar jumpen vanaf een rots in de rivier blijft leuk! En zeker met een uitzicht zoals wij dat hadden.

Mijn laatste dagje San Gil ben ik met Brett naar een waterval gegaan, heel vroeg! Fantastisch mooi, helemaal alleen waren we daar. Gezwommen in heel koud water, zo koud dat ik even geen adem kom halen... Daarna even heerlijk in het zonnetje gelegen.

Samen met Brett ga ik door naar Santa Marta, om daar samen de lost city trek te doen.

  • 01 Maart 2013 - 08:56

    Berit:

    He held! Gave dingen doe je daar maar hoor. Geniet er van, hier is het maar 'same old same old'. En als het kan stuur je vast even een beetje zon & warmte naar NL. Kunnen we wel gebruiken. Xx

  • 01 Maart 2013 - 17:07

    Jaap Smiemans:

    Ik zie, dat je echt talent hebt voor paragliden! hou het goede gevoel vast, en als je terug bent, kun je zo gaan paramotoren...
    Maar de foto is weer gelukt, ongelofelijk dat jij altijd, overal en in iedere situatie weer op de foto komt, met een big smile! Ben trots op je x je pap

  • 01 Maart 2013 - 18:03

    Renate Erren:

    Wat tof, je hebt het zo maar even gedaan. Grote Heldin! En er zijn ook weer super fotos erbij.
    Je geniet er echt van alles wat je doet , echt te gek!!!!! en gelijk heb je.
    Liefs,knuffels kusjes je mams, die heel trots op je is.


  • 05 Maart 2013 - 10:31

    Tom Groothuijse:

    Brett??............... :-)

  • 19 Maart 2013 - 15:43

    Machiel:

    Super cool wat je aan het doen bent zeg! Je doet bijna alles wat ik ook heb gedaan... dusss oeeeh ik ben Jaloers nu!


    Ik zier "jouw mapje" uiteraard vaak voorbij komen en dacht vandaag, ff kijken hoe je het doet!
    Maar erg lekker bezig zie ik!

    Werk die Lonely Planet af zou ik zeggen, maar wat NOG mooier is, laat je door de Locals adviseren, ga met hen mee.

    Verlaat de "gebaande" paden aka lonely Planet en maak zelf het boek - dan heb je écht een reis te pakken.

    Mucho exito allá!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanette

Baan opgezegd om te doen wat echt leuk is; reizen!!

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 974
Totaal aantal bezoekers 24903

Voorgaande reizen:

17 Februari 2013 - 15 Mei 2013

Daar gaat ze dan, joehoe!!

Landen bezocht: