verloren stad hike & taganga/ party - Reisverslag uit Taganga, Colombia van Jeanette Smiemans - WaarBenJij.nu verloren stad hike & taganga/ party - Reisverslag uit Taganga, Colombia van Jeanette Smiemans - WaarBenJij.nu

verloren stad hike & taganga/ party

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

11 Maart 2013 | Colombia, Taganga

Vanuit taganga zwembad position een korte update.
Vanuit san gil ben ik met Brett naar santa marta gereisd, bijzonder spannende busrit wat dit; 15 uur nachtbus dichtbij de grens met Venezuela. De verhalen gaan dat er hier veel overvallen van de farc zijn. Gelukkig had ik Brett bij me ;) en zijn we veilig aangekomen, helemaal gesloopt. In santa marta hebben we de hele dag rondgehangen op het strand (wat overigens een van de lelijkste stranden is waar ik ooit ben geweest) en de stad. De volgende dag vertrokken Brett en ik samen met een groep van nog 17 anderen de jungle in voor 5 dagen. De jungle was echt gaaf, pittige hike en de ciudad perdida was echt de moeite!! De hike was prima te doen op mijn lelijke schoenen ;) en ik moet toch toegeven dat ik blij met ze ben. Het regende iedere dag in de jungle een paar uurtjes wat op zich lekker is omdat het anders niet vol te houden is wat betreft hitte, maar het was zooo glad! Het zijn behoorlijk wat steile bergen die we hebben beklommen en in de modder levert dat behoorlijk wat val en glijpartijen op. Ciudad perdida is nog maar relatief kort ontdekt, vanaf 1981 is het voor toeristen toegankelijk. Er komen ongeveer een toerist of 25 per dag... Toen wij er waren was hing er een bewolking, was het nog mysterieuzer maakte. Bijzonder was het, onderweg kom je de lokalen tegen, echte indianen. Onderweg naar de ciudad perdida hebben we volop gezwommen in de rivier en van rotsen af gejumpt. S avonds sliepen we in kampen waar het personeel heerlijk eten voor ons maakte en waar we veel gekaart hebben met de super leuke groep mensen waarmee we waren.

Na de jungle hebben Brett en ik nog een chill avondje gehad in santa marta en de volgende dag was het afscheid nemen :'( ik was echt wel een beetje verdrietig.. Toch 10 dagen intensief samen gereisd!

Reisbuddy weg, dus ja, ik ook weg uit santa marta naar Taganga... en daar ben ik helemaal losgeslagen hahaha. Ik kwam mijn kamer in zette mijn tas neer ontmoette een heel gezellig nl meisje en 3 uur later een hele leuke groep Chilenen en vanaf dat moment hebben we alleen maar gedanst en cocktails gedronken, 3 dagen lang! Overdag met een boot naar tyrona strand en playa grande, chillen bij het hostel zwembad om daar vanaf een uurtje of 6 een grote poolparty te hebben... Dansen in het zwembad met verse sapjes aangevuld met een alcoholische versnapering. En daarna clubben tot de vroege uurtjes. Ja dit is echt een paradijs! 3 avonden heel hard doorgezakt en gisteren, dag 4, ging t lampje om 1 uur in de ochtend uit.. Suzanne (nl chicka) en de Chilenen zijn gisteren middag vertrokken. Ik wilde nog een dagje blijven met Alexis (doorgedraaide Colombiaan/Duitser) om te chillen, lekker uit eten te gaan en een mini dansje. En vandaag is het zwembad dag, over een paar uurtjes pak ik de bus naar Cartagena.. Daar ontmoet ik Marcus, hem heb ik in de jungle leren kennen. Samen nemen we de boot naar Panama donderdag! Dat wordt een hele mooie trip als ik alle verhalen mag geloven.
Foto's volgen.

  • 15 Maart 2013 - 12:27

    Renate Erren:

    Wat super mooie foto's. ! Liefs je mams en nog mooie dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanette

Baan opgezegd om te doen wat echt leuk is; reizen!!

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 737
Totaal aantal bezoekers 24906

Voorgaande reizen:

17 Februari 2013 - 15 Mei 2013

Daar gaat ze dan, joehoe!!

Landen bezocht: