Cartagena, San Blas, Panama city and Playa Venao - Reisverslag uit Boquete, Panama van Jeanette Smiemans - WaarBenJij.nu Cartagena, San Blas, Panama city and Playa Venao - Reisverslag uit Boquete, Panama van Jeanette Smiemans - WaarBenJij.nu

Cartagena, San Blas, Panama city and Playa Venao

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

24 Maart 2013 | Panama, Boquete

Vanuit Boquete een update van de afgelopen 2 weken.
Na Taganga was ik helemaal gesloopt van al het gefeest en ben ik naar Cartagena gegaan. Heel wijs had ik een partyhostel geboekt.. Toch is het gelukt om met goede salsa hitjes in de slaap te komen de eerste nacht. In Cartagena heb ik de oude stad gezien, een kitesurf strandje bezocht en een avond heel hard gefeest in het Media Luna hostel waar op woensdag het grootste feest van Cartagena wordt gegeven (het hostel waar ik verbleef, toeval? Nee). Ik heb in Cartagena Andy ontmoet waar ik tot vandaag mee aan het reizen ben. Ook had ik met Marcus afgesproken om in Cartagena te meeten, zodat we samen de boot konden nemen naar Panama, en zo gezegd zo gedaan. Op donderdag gingen we aan boord van de Jaqueline, onze catamaran waarmee we naar Panama gingen zeilen. Misschien maar goed dat ik de avond ervoor maar 4 uurtjes slaap had gehad want we gingen van start met de open zee 24 uur lang (normaal 30-35 uur). Iedereen op de boot was zeeziek en het was een leuke kennismaking op deze manier.. Ikzelf heb het gepresteerd om 24 uur te slapen op het dek. De boot is origineel gemaakt voor 8 man, echter onze Oostenrijkse kapitein heeft de boot omgetoverd zodat we er met 21 op konden, zakenmannetje zeg maar. Ik kwam hier gelukkig pas de laatste dag achter toen we heerlijk aan het chillen waren op de prachtige San Blas eilanden. De eerste dag was vreselijk zeilen met de harde wind en giga golven, maar de 3 dagen erna waren het absoluut meer dan waard. De San Blas eilanden zijn een paradijs, herderblauw water, super mooi snorkelen en verder is er weinig te doen. Ja drankjes op het dek met de gezellige groep en crew die we aan boord hadden. Zo nu en dan komt er een bootje aanmeren om te vragen of je een cocosnootje wil kopen of een armbandje.. De laatste avond aan boord hebben we afgesloten met drankjes en dansjes op de trampolines van de catamaran.
Na San Blas zijn we met een 4wheel drive vervoerd naar Panama city, een moderne stad waar het bekende kanaal doorheen loopt en waar je goedkoop kan winkelen. Dat winkelen hebben we gedaan direct bij aankomst in Panama stad. Marcus zou eigenlijk direct na aankomst in Panama stad terug moeten naar New York maar besloot om nog wat langer te blijven indien we naar een strand zouden gaan. Dus we zijn direct de volgende dag de bus ingesprongen om naar Playa Venao te gaan. Dit is een beetje off the beaten track ;) en er zijn twee dingen die je daar kan doen: surfen en yoga. Dus zo heb ik me daar 3 dagen vermaakt. Oh ja, kampvuurtjes op het strand zijn ook een activiteit, heerlijk! Enjoying the good life.
Inmiddels ben ik in Boquete, nog geen idee hoe lang ik hier blijf. Suzanne die ik in Taganga heb ontmoet neemt woensdag een vlucht naar Panama, samen met haar naar Bocas del Torro. En daarna, Costa Rica wel of niet? Keuzes keuzes... pff

  • 24 Maart 2013 - 17:33

    Elise:

    Klinkt echt fantastisch allemaal Smiemans!!
    En wat betreft Costa Rica.... doen!

  • 24 Maart 2013 - 18:08

    Arinda:

    Jaaaa THE rooftop party van het Media Luna hostel is zoooo leuk! Haha :)
    Klinkt heeel goed allemaal meis, keep enjoying the good life! Dikke kusjes xx

  • 26 Maart 2013 - 11:38

    Renate Erren:

    Wat een mooi verhaal, klinkt allemaal te gek. En de foto's zijn ook weer super . Lief's kusjes kleintje

  • 29 Maart 2013 - 13:00

    Silvy:

    Jaoh zeetie! Wat lekker om dit te lezen terwijl het hier sneeuwt! Waan ik me ook weer even op San Blas en Bocas :)) Daarom dat ik t ook voor de tweede keer kwam lezen op je blog! Keep up the party vibe! Je bent lekker bezig! Dikke kus!!

  • 04 April 2013 - 11:19

    Broertje:

    Mooi Zus, Fijn om te lezen dat je het er naar je zin hebt en het weer.... Prachtig. Ik zou het wel weten...

    We hopen dat je nog een hele fijne vakantie tegemoet gaat. De groeten van ons 5.


    Doei.... en blijf vooral schrijven in je blog we zuigen het gewoon naar binnen...heerlijk.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanette

Baan opgezegd om te doen wat echt leuk is; reizen!!

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1221
Totaal aantal bezoekers 24909

Voorgaande reizen:

17 Februari 2013 - 15 Mei 2013

Daar gaat ze dan, joehoe!!

Landen bezocht: