Boquete, Bocas, Puerto Viajo en Tortugero - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jeanette Smiemans - WaarBenJij.nu Boquete, Bocas, Puerto Viajo en Tortugero - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jeanette Smiemans - WaarBenJij.nu

Boquete, Bocas, Puerto Viajo en Tortugero

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

05 April 2013 | Costa Rica, San José

Het initiele plan was om Costa Rica wellicht te skippen maar ik ben blij dat ik dit niet heb gedaan. Vanuit San José een korte update van de laatste plaatjes.

In Boquete heb ik een toptijd gehad. Dag één ben ik met Lochlan, Sylvie en wat expats naar een super gave locatie gegaan (voorheen een hotel, maar het is te afgelegen en de deuren zijn nu gesloten voor gasten, behalve vrienden van de eigenaaresse) waar we in de bergen yoga hebben gedaan en vervolgens de hele dag hebben gerelaxt bij het zwembad. Dat was even nodig. De volgende dag heb ik een hike naar de ¨lost waterfalls¨, hot springs en de clifs gedaan waar we hebben gezwommen. Dit was samen met een onwijs leuke groep mensen: Daniel, Alice (NZ), Kathy, Daniel (DUI), Jordan, Mike, Jason en Amanda (CA). Met hen ben ik eigenlijk tot aan Bocas en sommigen tot en met Puerto Viajo gebleven. Verder in Boquete een pedicuurtje gepakt, een spinning klasje gedaan (sporten mis ik echt!!) en naar een koffiefarm geweest. Nooit gedacht dat ik, als niet koffiedrinker, koffie zo zou kunnen waarderen. Wat een proces om goede koffiebonen te krijgen zeg. In Boquete was een heerlijke bakkerij waar we 3 keer zijn gaan lunchen- ontbijten, heerlijk om vers brood te eten. In Boquete is s´avonds eigenlijk weinig te doen (het is een van de 5 top locaties om te pensioneren), dus hebben we in het hostel tot in de late uurtjes drankspelletjes gedaan.
Toen besloten we om naar Bocas te gaan, ik was wel weer toe aan strand. Maar het was semana Santa, de feestweek voor midden Amerika waarbij iedereen naar het strand wil. Andy, Jordan en Mike waren gelukkig op woensdag al naar Bocas gegaan en konden dus een slaapplaats voor me regelen, super lief. Uiteindelijk had ik daar een top plaats om te slapen, mijn eigen kamer voor slechts 13 dollar... Bocas is een eilanden groep aan de Carribische kust van Panama, waar ik op het main eiland verbleef. De stranden zijn er niet super, maar er zijn voldoende mooie stranden in de buurt. Bocas is eigenlijk ook meer een plek om te partyen en dat hebben we gedaan. Silvy had me al geadviseerd om naar Aqua Lounge te gaan, dus dat deed ik direct de eerste avond. Wat een top plek, schommels zodat je de zee in kon springen, een grote binnen en buitenplaats waar iedereen of aan het dansen is ok het gewoon super naar zijn zin heeft met mensen kijken. De volgende dag was ik dus brak, wekkertje gezet om een kamer voor Suzanne te reserveren en gelukkig was zij ook helemaal gesloopt van de nachtbus naar Bocas. Die dag dus weinig gedaan, maar de dag erna troffen we het. We werden uitgenodigd om op een triatmaran zeilboot te gaan voor een birthday party van een expat. Dit was geweldig! De desbetreffende dame werd 45 en had iedereen die ze kende of gewoon leuk vond uitgenodigd voor haar bootfeestje. Wij gingen met Jordan, Mike, Suzanne, Djunna en Jill en hebben de hele dag gedanst op de muziek van het bandje aan boord, dolfijnen gekeken en zo nu en dan een plons in het water gemaakt ter verkoeling. Dit is vakantie. Die avond zijn we nog goed door gaan feesten in Bocas met de Boquete groep plus Andy en Suzanne. Zo leuk.
De volgende dag zijn we met de hele groep naar Puerto Viajo gegaan in Costa Rica, Suzanne en ik een busje later dan de rest waardoor we in een ander hotel sliepen, bij Sophia die ik van de boottrip naar Panama kende (zij had voor ons gereserveerd, want het was nog steeds een drukte van belang rondom semana santa). Puerto Viajo is fantastisch, ik had het idee op Jamaica te zijn, de sfeer is echt zooo relaxt. Overal Bob Marley muziek en look a likes, top top top. Carribean... Omdat het hotel toch wat duur en saai was zijn we naar een ander hostel verhuisd wat recht boven ¨de¨ bar van Puerto Viajo is. De muziek in onze kamer was beter te horen dan in de bar zelf, dus slapen zat er niet echt in. Dus dan maar feesten, dansen dansen dansen tot in de late uurtjes. Je kon hier fietsen huren, dus we hebben heel chil brak een fietstochtje gemaakt, deels door het regenwoud, heel gaaf yoga in de jungle gedaan. Op de terugweg begon het toch te regenen, een tropische regenbui, maar ja wat doe je als je midden in de jungle bent.. kei hard doorlopen anders wordt je camera nog nat, dat is het ergst wat er kan gebeuren. De locals hadden wel lol om onze wet tshirt contest.. haha wij ook.
De laatste dag nog een super mooie trip gemaakt naar Mantanillo, jungle en strand. Wow dit was zo ontzettend adembenemend. Ik denk dat dit de mooiste plek tot nu toe is waar ik ben geweest. De combinatie tussen een echte jungle en een wilde zee met niemand op het strand, fantastisch!

En toen besloten we naar het national parc Tortugera te gaan. 1,5 uur rijden vanaf de bewoonde wereld en een boottocht van een uur en 45 minuten en dan kom je aan in je luxe hotel met wifi, dat geloof je toch niet? Ah fijn dat kan alleen in Costa Rica, dit is een vrij toeristisch land als je het vergelijkt met bv Panama en Colombia, maar ik snap dat het toeristisch is, het is zoooo mooi. De boottocht was erg gaaf, krokodillen, lizards, apen, kaaiman, soort van mega cavia´s en heel veel vogels gezien. In Totugera hebben we een mini trekking gedaan, het een en ander geleerd over sea turtels (dit parc of strand is een belangrijke broedplaats voor sea turtles) en de jungle per boot verkend. Dit was allemaal erg mooi, maar om 5 uur 40 in de ochtend opstaan hakt er behoorlijk in, dus ik ga nu maar eens richting mijn bed in San José. Morgen door naar Nicaragua met Suzanne, gezellig!! San Juan del Sur is de volgende bestemming.

  • 05 April 2013 - 14:19

    Marieke:

    wat ziet het er weer super uit!!!! geniet ervan lieverd! xx

  • 06 April 2013 - 12:04

    Silvy:

    Wiehoeee de Aqua Lounge :)) Zo supervet allemaal! Nu naar het land van de Flor de Caña... Mooi souvenir, kan je ook nog in Mexico voor me kopen hoor ;)) Enjoy, love you!! X

  • 08 April 2013 - 04:18

    Suzanne:

    Gezellig he!

  • 08 April 2013 - 22:59

    Emmely:

    Heej Sharky, wat een heerlijkheid! Party - strand - gezelligheid, ben mega jaloers!! En vooral op die mega cavia's, Coco en Tiger huiveren van je verhaal ;-) Geniet daar meis!! Klinkt echt waanzinnig cool!! Miss you xx emmie

  • 13 April 2013 - 22:24

    Broertje:

    Tjonge wat een staf...ehh mooie berichten, waauuw als ik het lees en de foto's zie is het net of ik bij je ben en het zelf mee maak. Ik ben blij voor je dat je het zo naar je zin hebt.

    Nog een fijne vakantie en blijf vooral kiekjes op FB en teksten zoals deze plaatsen zodat ook wij hier in het koude, oosten mee kunnen genieten en even weg kunnen dromen...Heerlijk.

    Doei zus van me.

    De groeten van mij en de rest van ons 5.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanette

Baan opgezegd om te doen wat echt leuk is; reizen!!

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1119
Totaal aantal bezoekers 24908

Voorgaande reizen:

17 Februari 2013 - 15 Mei 2013

Daar gaat ze dan, joehoe!!

Landen bezocht: